Duurzamer online shoppen

Expert in emissievrije stadlogistiek

Breda, 19-05-2021

Online shoppen: uit onderzoek van Thuiswinkel.org en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat blijkt dat het effectief is om consumenten in de check-out van een webwinkel te stimuleren om de meest duurzame bezorgoptie te kiezen. De beste manier om dit te doen, is het aanbieden van informatie over de CO2-uitstoot van de bezorgopties en/of het vooraf aanvinken van de duurzaamste keuze als standaard. Maar waarom zou je als consument eigenlijk kiezen voor duurzame bezorgopties en hoe kun je het bezorgen zoveel mogelijk verduurzamen? Gert-Jan Jonker, expert in emissievrije stadlogistiek bij Bluekens EV vertelt hier meer over.

Gerelateerde berichten

Brefu Maxus eDeliver 9

Brefu kiest voor duurzaam bouwen

Bij het opknappen van oude gebouwen staat innovatief werken voorop en groeit de vraag naar duurzame inzet. Brefu Funderingstechnieken trekt die aanpak organisatie-breed, door...
hoe maak ik een goede overstap naar elektrische bedrijfswagens

Van welke subsidies kan ik profiteren voor mijn elektrische bedrijfswagenpark?

Subsidies en andere fiscale voordelen beïnvloeden voor een deel het kostenplaatje van je overstap naar een emissievrij bedrijfswagenpark. We bundelen de vragen die we...
Plug in 010 Thumbnail nieuws

Uitnodiging voor Plug in 010

Rotterdam krijgt een zero-emissiezone voor bestelbusjes en vrachtauto’s. Weten hoe jij je nu al kunt voorbereiden? Meld je aan voor Plug In 010!